Производителите на плодове от Добруджа са амбицирани да покажат, че родното производство не отстъпва на най-добрите в Европа. Български овощари подготвят своето мащабно участие на международно изложение FRUIT LOGISTICA (ФРУТ ЛОГИСТИКА) от 5 до 7 февруари в Берлин.
Участието на България се организира от Съюза на Дунавските овощари, в партньорство с Добруджанския овощарски съюз. Целта им е да впечатлят посетители и партньори с вкуса и качеството на родните плодове и зеленчуци
В рамките на 3 дни, най-престижното специализирано експо за пресни плодове и логистиката им ще събере в германската столица над 3200 изложители – от глобални компании до малки и средни фирми и организации от цял свят. Очакват се повече от 78 000 търговски посетители, които ежегодно посещават изложението, за да реализират пълния си бизнес потенциал в рамките на международната търговия със свежи продукти.
FRUIT LOGISTICA обхваща всеки сектор от бизнеса с прясна продукция и представя цялостна картина на иновациите, продуктите и развитието на услугите във всяка точка от международната верига за доставки. По този начин изложението създава ефективна среда за работа в мрежа и възможности за контакти с ключовите лица, вземащи решения във всеки отрасъл на индустрията.
„Стратегическата ни цел е развитието на конкурентоспособно производство на плодове в България, достигайки нивото на водещи производители в света. Правим го основно чрез обучение и внедряване на иновации, които са в синхрон с принципите за опазване на околната среда, но достъпът ни до международните пазари се оказва много важен за развитието на сектора. Такава е и целта на участието в изложението в сърцето на Европа – да обменим опит и да заимстваме добри практики в отглеждането и реализирането на продукцията ни, да създадем нови контакти и да затвърдим дългогодишни контакти за износ на произведените от нас качествени плодове“, каза Николай Колев – овощар и председател на Дунавския овощарски съюз.
По думите и на партньора им Димитричка Търпанова – овощар и председател на Добруджанския овощарски съюз, обединени за поредно изложение, производителите от двете организации ще могат убедително да покажат, че българските плодове и зеленчуци не отстъпват на най-добрите в Европа.
„Натрупаната информация и опит ще помогнат на родните овощари да утвърдят позициите си у нас и да стъпят успешно на външни пазари“, категорична е Димитричка Търпанова. Известен факт е, че влошените пазарни условия правят все по-трудно постигането на конкурентоспособни цени от страна на българските производители. „Секторът е застрашен от свиване и с участието ни в подобни панаири оказваме допълнителна помощ и подкрепа на родните фермери да се представят по-добре и да реализират успешно продукцията си“, допълни Николай Колев от Съюза на Дунавските овощари.
Българското участие на ФРУТ ЛОГИСТИКА 2020 се реализира с подкрепата на Министерство на земеделието, храните и горите и Държавен фонд „Земеделие“.