Начало Бизнес Месните и млечни изделия с марката „Добротица“ – високо качество в 35...

Месните и млечни изделия с марката „Добротица“ – високо качество в 35 фирмени магазина в страната

Продуктите от фермите на агробизнесмена Недко Митев за поредна година бяха представени на престижните изложения „Месомания“ и „Вкусът на млякото“ в столичния Интер Експо център. Двата щанда предизвикаха интерес с месните и млечни изделия с марката „Добротица“ – чисти, натурални, без никакви консерванти и стабилизатори и с неподправен български вкус.

„Недко Недков – Овчарово“ ЕООД представи свежо месо, малотрайни и трайни колбаси, кисело и прясно мляко, сирене, кашкавал, цедено кисело мляко, сметана, извара, краве масло и кашкавалено роле с шунка. Всички артикули са произведени в затворения цикъл на компанията, която има ферма с около 10 000 животни, сама произвежда фуража, от 2016 година разполага с мандра, а от тази година – с месопреработвателна фабрика.

Тази година на форума нямаше отличия и медали заради Ковид-пандемията. Фирмата е получила от организаторите „Сертификат за партньорска подкрепа в развитието на хранително-вкусовия бранш“. „Това бе един вид жест към тези от нас, които участваха в изложението въпреки ситуацията, защото имаше доста щандове, вероятно резервирани и платени, но празни“, сподели за Про Нюз Добрич Светла Георгиева – управител на мандрата на дружеството и негов представител на форума.

Фирмата е имала намерение за кандидатства за златен медал и грамота за най-новия си продукт – цеденото кисело мляко. „Живот и здраве, ще кандидатстваме догодина. На това изложение всяка година се подават документи за участие в конкурса за медали. Има комисия, която дегустира продуктите, оценява ги и присъжда медалите. Всички наши млечни продукти са получавали златни медали до сега, само цеденото мляко още не е“, обясни Георгиева.

С млечните си храни компанията участва в изложението от 2016 година – тогава в мандрата, оборудвана в съществуваща приспособена сграда, е произведено първото сирене. Постепенно в оборот са вкарани и други продукти.

Колбасите, произведени в собствената фабрика за месо, се представят в Интер Експо център за първи път тази година. Преди това са правили на ишлеме 4 колбаса със суровина от собствената ферма. Сега вече се произвежда много богат асортимент от около 40 продукта малотрайни и трайни колбаси.

Месозаводът на компанията заработи тази година в новоизградени помещения. Предприятието е оборудвано с най-доброто, което световният пазар предлага. Заводът е на два етажа. На първия са разположени кланицата, транжорната и цехът за месопреработка, а на втория – сушилните.

Във фермата се отглеждат 6000 крави от породата Холщайн. От тях се доят по 100 тона мляко на ден, което се преработва. Общо животните са 10 000.

В компанията работят около 300 души. „При нас строго се спазват всички противоепидемични мерки, носим си маските, дезинфекцираме, спазваме отстояние. Не сме имали проблеми с вируса. Ежедневно провеждаме вътрешен контрол, чистотата е на много високо ниво. Организирали сме така нещата, че и нашите служители да са спокойни, и клиентите, които обслужваме, също“, коментира Георгиева.

„Недко Недков – Овчарово“ ЕООД има 35 фирмени магазина в цялата страна. Предстои разкриването на още три. В Пловдив и Асеновград вече са наети помещения, започнало е оборудването им. В София предстои оглед на помещение за магазин. Последният търговски обект на фирмата, в който се продава марката „Добротица“, е супермаркет, разкрит през февруари т.г. в село Овчарово. Марката е влязла и във веригите „Била“ и „Метро“.

Каква е формулата на успеха? „Много работа. Да имаш сериозно отношение към нея. Да вярваш, че си на правия път, че това, което правиш, е най-доброто. В противен случай не се получава. В началото участвахме в много изложения и фермерски пазари. Сега пораснахме и можем вече да избираме. Идеята беше самите потребители да говорят за нас, да бъдат нашата реклама, да се убедят в качествата, във вкуса на продуктите“, казва Светла Георгиева.

Как се отрази на бизнеса Ковид-ситуацията? „Тази година, когато започна пандемията, имаше бум. Хората се презапасяваха, въпреки че нашата стока е бързооборотна. После обаче пазаруването намаля, защото хора останаха без работа и потреблението се сви. После дойде летният сезон – а то просто нямаше сезон. Това ни се отрази, защото сме компания, която работи с хотелиери и ресторантьори. А когато те нямат работа и нашият обем намалява“, коментира Георгиева.

Фирмата е създадена през 1993 година. Основателят й Недко Митев Недков е агроном по образование, завършил е Висшия селскостопански институт в Пловдив. Два пъти е носител на наградата Агробизнесмен на България. Първоначално започва да обработва под аренда 4 000 декара земя в с. Овчарово, която постепенно се увеличава, за да достигне до сегашните 60 000 дка. В началото основен отрасъл е растениевъдството, в последствие се добавят млечни продукти и месопроизводство. Вече се отглеждат зърнени култури само и основно, за да получават животните качествена храна, за която е сигурно, че е чиста и немодифицирана.