Начало Агроновини Земеделие МЗм рaботи по дигитална карта за българските традиционни продукти

МЗм рaботи по дигитална карта за българските традиционни продукти

Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти, обичаи и забележителности, като Местните инициативни групи (МИГ) ще имат ключова роля в процеса. Това обяви заместник-министърът на земеделието Георги Събев по време на дискусионен форум в Монтана, посветен на ролята на МИГ в запазването на традициите в селските райони. „Местните инициативни групи имат ключова роля в съхранението и съживяването на традиции, обичаи и продукти. Те от своя страна са с потенциал да станат мотор за местното развитие“ отбеляза още той.

„Обичаи като нестинарството в Странджа например привличат много посетители в един от най-слабо заселените региони на страната. България е изключително богата на традиции и разнообразие и трябва да съумеем да свързваме забележителностите и преживяванията в селските райони, за да има допълнителен поминък в тези региони“ допълни заместник-министър Събев.

През следващия програмен период 2023-2027 г. подходът ЛИДЕР ще обхване близо 220 общини от общо 265 на територията на цялата страна. Георги Събев поясни, че през периода на прилагане на Стратегическият план за развитие на земеделието и селските райони, подходът ЛИДЕР ще има много по-широко присъствие и покритие, отколкото сега. И допълни, че ще има 107 МИГ, като до този момент те са били 64. „Радвам се, че общините ще могат вече да бъдат обхванати от възможностите на подхода, който дава видимост на местното производство и допринася за развитието на местния бизнес. Редица малки и средни производители по-рядко успяват да се класират, когато се отварят приеми по мерките от ПРСР. Точно затова този подход е в пряка помощ на местните общности“, подчерта заместник-министърът.

По думите му подобни събития, които се организират в различни области на страната, имат добавена стойност за производителите. Те създават възможност потребителите да се запознаят с продуктите на земеделските производители, от конкретния регион, да създадат директен контакт с тях и да оценят качествата на предлаганите продукти. Събев каза още, че в последните години, селските райони са се превърнали в туристическа дестинация и за чуждестранни посетители. Те са привлекателно място за почивка, където хората могат да се запознаят с характерните обичаи и традиции както в бита, така и в производството на земеделски продукти и кулинарни специалитети.

Изложението в Монтана е първото в цяла Западна България и четвърто по ред в страната. От миналата годна до сега са организирани такива събития още в Бургас, Ямбол и Русе, а петото ще бъде в Добрич на 27 и 28 март.